מדריך | הרחבת תפריט מקש ימני כברירת מחדל ב-Windows 11

  • מנהל האתר

    תוכנה גרפית שעושה את אותה פעולה: https://www.sordum.org/14479/windows-11-classic-context-menu-v1-2


    MadrichimTip

    הרצת הפקודה תסגור את כל החלונות הפתוחים של סייר הקבצים, ותעצור פעולות העתקה/העברה! שימו לב שלא פועל משהו חשוב לפני הרצת הפקודה!

    בווינדוס 11 נקטו בגישה מנימליסטית, ובתפריט מקש ימני - מופיעות רק מעט פונקציות מובנות, כגון העתק, גזור, וכדומה, ואם רוצים להשתמש באופציה שתוכנה מוסיפה - למשל חילוץ/דחיסת קובץ באמצעות תוכנת WinRar - תצטרכו לעבור ל"אפשרויות נוספות":
    1635116940611-88052f38-82d0-4bc0-9c62-03eaf646051c-image~2.png

    פתרון בקצרה: להוריד את הקובץ הזה ולהריץ, כמובן לאחר שמוודאים שלא מתבצעת כעת פעולת העתקת/העברת קבצים כיוון שהיא תופסק.
    ובהרחבה...
    ניתן לשנות זאת באמצעות התוכנה המובאת כאן, (אגב זו תוכנה שאפשר דרכה גם להחזיר את ההתחל של וינדוס 10, או לשלוט בגודל ומיקום ההתחל החדש של ווינדוס 11), אך מכיוון שזו תוכנה שאפשר בטעות לעשות איתה נזקים, כיוון שהיא משוכללת מוד ובאנגלית מלאה, נביא כאן דרך שניה ופשוט יותר:
    להריץ את הקובץ הזה או להריץ בשורת הפקודה (CMD בלבד!) (אין צורך להריץ כמנהל, כיוון שההגדרה הינה למשתמש הנוכחי בלבד) את השורה הבאה:

    reg.exe add "HKCU\Software\Classes\CLSID\{86ca1aa0-34aa-4e8b-a509-50c905bae2a2}\InprocServer32" /f /ve
    

    ולאחר מכן את הפקודה הזאת (שימו לב לוודא שלא מתבצעת כעת פעולת העתקת/העברת קבצים כיוון שהיא תופסק):

    taskkill /f /im explorer.exe && start explorer.exe
    

    ותקבלו את התפריט המורחב של ווינדוס 10.
    התחרטתם? אין בעיה! הפעילו את הקובץ הזה או הריצו בשורת הפקודה (CMD בלבד!) את הפקודה הזאת:

    reg.exe delete "HKCU\Software\Classes\CLSID\{86ca1aa0-34aa-4e8b-a509-50c905bae2a2}" /f
    

    ולאחר מכן את הפקודה הזאת:

    taskkill /f /im explorer.exe && start explorer.exe
    

    קרדיט: xda, reddit.
  • ShlomoS Shlomo העביר נושא זה מ-טיוטות ב-

מדריכים מומלצים נוספים
  • 1 הצבעות
    1 פוסטים
    1k צפיות
    ShlomoS
    MadrichimTipScreenToGif היא תוכנת הסרטת מסך חינמית בקוד פתוח המאפשרת שמירה של ההסרטה בפורמטי וידאו שונים, או בפורמט תמונת gif. התוכנה בעברית. תוכנה זו מכילה אופציות רבות מאוד, פשוט נסו ותיהנו. שימו לב! כדי שהתוכנה תעבוד, חובה שיהיה מותקן במחשב Net Framework 6 ומעלה. להלן קישורים ישירים להורדה של Net Framework 6 לגרסאות השונות של Windows: (מקור) עבור x64 סיביות (הכי נפוץ, כנראה זה מה שיש לכם) עבור x86 (32 סיביות) עבור Windows Arm64 הורדת התוכנה עצמה - גרסה 2.35.3 (ניתן לבדוק כאן מה הגרסה האחרונה שקיימת כרגע): 64 סיביות: גרסה ניידת | גרסת התקנה 32 סיביות: גרסה ניידת | גרסת התקנה לחילופין, ניתן להתקין ישירות מחנות מייקרוסופט או מאתר התוכנה. צילומי מסך Spoiler [image: rxwy53kpzpmbhsmc7j9b.png] זוהו מסך הפתיחה המוגדר כברירת מחדל של התוכנה. ניתן להגדיר שהתוכנה תיפתח ישירות לתוך המקליטים והעורך. [image: icsgjgviyoknz8yqxvoz.png] זהו ממשק המשתמש של מקליט מסך ברירת המחדל. פשוט מעבירים את החלון הזה על גבי התוכן שרוצים להקליט. [image: jt6d1nilero9qxg9qgrf.gif] אם תלחץ ותגרור את סמל הכוונת לחלון, המקליט יתאים את עצמו לגבולות. [image: fjopgjggwslhfu5a1dik.gif] זהו ממשק המשתמש החדש של המקליט , המאפשר לך ללחוץ ולגרור כדי לבחור אזור במסך. [image: qsyho6q9qknrwqj0d5v3.gif] זהו העורך, שבו ניתן את ההקלטות ולייצא אותו ל-gif , apng , וידאו , project , תמונות ו- psd . [image: ahj5puj4fhmebg6xwd5k.png] זה מקליט מצלמת האינטרנט. [image: nodt0tz3xgegwoc0oufl.gif] מסך ההגדרות של תוכנת ScreenToGif.
  • 1 הצבעות
    1 פוסטים
    3k צפיות
    ShlomoS
    MadrichimTipבמדריך זה יוסבר כיצד ניתן להעביר קבצים מהמחשב עצמו, לתוך מערכת הפעלה שמותקנת על מכונה וירטואלית VMware Workstation Pro. שימו לב! בהתקנת מערכת הפעלה וינדוס בהתקנה אוטומטית של ה-VM (כלומר שבוחרים הגדרות בעת טעינת קובץ ה-ISO, והתוכנה מתקינה בעצמה את מערכת ההפעלה, כולל בחירת הגדרות שפה, שם משתמש וסיסמה לפי מה שבחרתם מראש, ללא צורך בהתקנה ידנית כמו בהתקנה רגילה על מחשב), התוכנה מתקינה מראש את הכלים הנחוצים. אבל אם אתם לא מצליחים לעשות העתק הדבק או לגרור קבצים למכונה, פעלו לפי המדריך. שיטה ראשונה - התקנת הכלים של VM (ההוראות הבאות הן עבור וינדוס על VMware, עבור לינוקס ראו כאן או כאן) לאחר יצירת המכונה והתקנת מערכת ההפעלה, ברשימת המכונות המותקנות בצד שמאל של התוכנה, כנסו למכונה הרצויה: [image: bdfsrrzrdikmksndamiv.png] והפעילו אותה: ואז לחצו על שם המכונה בתפריט בצד שמאל עם קליק ימני בעכבר. ייפתח כזה תפריט, בחרו באפשרות המסומנת: [image: bfwobzu0dgtuk3p6ntcs.png] מייד תופיע שורה כזאת מתחת המכונה: [image: knzyo0vnjokmucrzhlvb.png] כעת כנסו בתוך המערכת הפעלה שמותקנת במכונה ל"מחשב זה", יופיע לכם כונן כזה: [image: xzpm9h2tetakvrqvpz5f.png] כנסו אליו ואשרו את התקנת הכלים: [image: yxpw9pqoi1purvbsmkil.png] ייפתח אשף התקנה, לחצו "Next" ובסוף "install": [image: ck3iizspbbsgthgkqwff.png] בסיום ההתקנה, התוכנה תציע לכם להפעיל את המחשב מחדש, כדי שהכלים יעבדו. ניתן לבחור "כן" והמכונה תופעל מחדש מיידית, אן לבחור "לא" ולהפעיל אותה מחדש בעצמינו מאוחר יותר. [image: oupwxqitv3x8e3z1fegl.png] לאחר ההפעלה מחדש תוכלו לעשות העתק-הדבק או לגרור קובץ מהמחשב למכונה, וגם כל מיני באגים בתצוגה אמורים להסתדר. שיטה שניה - תיקיה שיתופית שיטה נוספת, היא העברת הקבצים דרך תקיה שיתופית. אפשר לעשות זאת על ידי תקיה משותפת ברשת הביתית, ופשוט להעתיק מהמחשב לתקיה, ומהתקיה למכונה, או על ידי יצירת מעין תקיה שיתופית בין המכונה למחשב, בהגדרות המכונה. כדי לעשות זאת דרך הגדרות המכונה, כנסו להגדרות המכונה הרצויה, ועברו ללשונית הימנית של ההגדרות: [image: mr28x1ztu1bzgi8rj8vo.png] ופעלו לפי סדר המספרים בתמונה הבאה: [image: h9pwibasnwrkv6efmpeq.png] בחלון שייפתח לחצו על "Next": [image: sfrm5og1mjn6rqkie0cx.png] בחלון הבא פעלו לפי ההסבר המובא בתמונה הבאה, כל הסבר מסומן עם חץ לכפתור שעליו הוא מדבר: [image: brkpzy7ncjiqahfpiuwf.png] ואז לחצו שוב על "Next": [image: worw7te79cposlbo0msy.png] ולסיום: [image: oo2zoqn0bwkcmwpbwve5.png] ההסבר ליצירת תיקיה שיתופית דרך התוכנה לקוח מכאן. באם לא הצלחתם בעזרת 2 הדרכים שלעיל, לדוגמה במערכת הפעלה ישנה ולא נפוצה שאין לה דרייברים, וכדומה, תוכלו לנסות את הדרך שמובאת כאן.
  • 1 הצבעות
    1 פוסטים
    4k צפיות
    ShlomoS
    כידוע, כדי להתקין ווינדוס 11 באופן רשמי צריך לעמוד בדרישות מערכת שונות של מייקרוסופט, למשל נדרש שבב TPM בגרסה 2, ומעבד מספיק חדש. עם זאת, ישנן דרכים רבות לעקוף את הדרישות הללו, ולהתקין ווינדוס 11 גם על מחשב שלא עומד בדרישות. עם זאת, חשוב לציין שבמקרים רבים גם אם תצליחו להתקין, המערכת לא תעבוד כמו שצריך וייתכנו קריסות ובאגים. כמו כן, מייקרוסופט מזהירים שמחשבים שלא עומדים בדרישות - גם אם תצליחו להתקין את הווינדוס 11, הם לא יקבלו עדכונים בהמשך. במדריך זה, נביא 2 דרכים להתקנת ווינדוס 11 על כל מחשב. דרך א' - סקריפט שדרוג אוטומטי זהו סקריפט אוטומטי לחלוטין, שכל מה שעליכם לעשות זה להפעיל אותו, לבחור מהדורה רצויה, והסקריפט כבר יעשה את כל השאר לבד... את הסקריפט ניתן להוריד מדף המאגר בגיטאהב, והנה לינק ישיר להורדה למי שמסתבך. לאחר מכן חלצו את התקייה מתוך קובץ הזיפ הדחוס, והפעילו את הקובץ MediaCreationTool.bat. הסקריפט ישאל אותכם באיזו מהדורה אתם מעוניינים, תבחרו 11 - דהיינו ווינדוס 11: [image: h2cxz6gfqh02derz1can.png] ולאחר מכן ללחוץ על Auto Setup. וזהו, הסקריפט ירוץ ויעשה הכל לבד, ובסופו של התהליך תקבלו ווינדוס 11. סרטון הדרכה ותיאור מפורט: קרדיט לכאן וכמובן ליוצר הסרטון. דרך ב' - צריבת קובץ ערוך - ע"י תוכנת RUFUS תוכנת rufus (להורדה) היא תוכנה ידועה לצריבת מערכות הפעלה על התקנים ניידים דוגמה דיסק און קי. מה שצריך לעשות הוא להוריד תמונת דיסק של ווינדוס 11 (ניתן להוריד בחץ הקטן ליד כפתור "בחירה" או במגוון דרכים אחרות - כולל דרך הכלי הרשמי. להיכנס ל-Rufus ולבחור את הקובץ והכונן וללחוץ "התחלה": [image: d1vxtbnqzgt8u6v8g9ib.png] תיבת הסימון הראשונה המסומנת בתמונה היא הסרת הדרישות מינמום - TPM, ראם וכו', השניה היא לדלג על הדרישה לחבר חשבון מייקרוסופט במהלך ההתקנה, והשלישית היא לדלג על מסך שאלות הפרטיות בהתקנה (תמונה בספוילר) Spoiler [image: pd1ontq4ek4pcryk5wr9.png]
  • 1 הצבעות
    1 פוסטים
    1k צפיות
    ShlomoS
    MadrichimTipלתוכנה שעושה את זה בממשק גרפי (בעברית) לחץ כאן. מכירים את זה שאנחנו צריכים לפתוח קבצים מסוגים שונים בתוכנה מסויימת? לדוגמה בפנקס רשימות יש לנו כל מיני קבצים שאפילו שזה סיומת אחרת אנחנו נפתח בפנקס רשימות. הבעיה שכל פעם אנחנו צריכים לעשות "פתח באמצעות" > "אפשרויות נוספות". להלן הדרכה להוספה של אפשרות כזו בתפריט מקש ימני. זה הקוד למי שרוצה: Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\פתח בפנקס רשימות] @="" "icon"="\"C:\\Windows\\system32\\notepad.exe\"" [HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\פתח בפנקס רשימות\command] @="\"C:\\Windows\\system32\\notepad.exe\" \"%1\"" או בקובץ להוספה מהירה: פתח בפנקס רשימות.reg כעת תוכלו ללחוץ על כל סוגי הקבצים לחיצה ימנית ואז "פתח בפנקס רשימות". אם נרצה לשנות את זה לתוכנה אחרת לאחר התקנת הרגיסטי (עדיף, או לערוך אבל צריך שני סאלשים, כזה: \) נכנס לריגסטרי ע"י חיפוש בהתחל regedit. נגיע למיקום הזה: Computer\HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\פתח בפנקס רשימות נשנה את השם "פתח בפנקס רשימות" לתוכנה שנרצה לדוגמה "פתח בפורמט פקטורי". לאחר מכן נערוך את המיקום של האייקון [image: xctmtx5jjkyethdp4xbh.png] וכן את המיקום דרך איזה תוכנה הקובץ יפתח; מה שמודגש בכחול זה המיקום ואותו נשנה: [image: jqoam4dnvbr9ycxztazj.png] [image: qjiupmwwwnoytcdh6if4.png] נשאיר את אחוז 1. וזהו כעת זה יופיע בתפריט מקש ימני לפי מה שהגדרנו. לדוגמה קובץ מוכן עבור פורמט פקטורי: פתח בפורמט פקטורי.reg קרדיט.