מדריך | יצירת תיקיה משותפת ברשת ביתית

הועבר מדריכי מחשבים (כללי)
1 1 7.6k 1
  • מנהל האתר

    זה מאוד נח ברשת ביתית שרוצים להעביר דברים ממחשב לשני בקלות ובמהירות
    ראשית עדיף לעשות את התקיה במחשב שהוא הכי הרבה דולק, כך שכמה שיותר היא תהיה זמינה

    במחשב שאנחנו רוצים לפתוח את התקיה
    נכנסים להגדרות>רשת ואינטרנט
    ושם לוחצים על זה:
    8b3210f4-e703-4fc3-8c17-7473437f45e2-image.png
    ושם צריך לסמן את זה על פעיל:
    155b06a1-436a-43b5-b56b-6296a230f554-image.png
    וגם ניתן לבחור שם עם רוצים שיתוף על ידי סיסמא או לא על ידי שלוחצים על השורה:
    da5cd2a4-5b9a-426c-a6a0-b6cdc9aef6a1-image.png
    ושם יש אפשרות לבחור אם יהיה סיסמא או לא.
    במקרה שאין סיסמא במשתמש שבו פותחים את התקיה משותפת , אז נבטל את האפשרות הזאת:
    0a052e9c-81ee-40ba-9008-bf7f18efed23-image.png
    לאחר מכן פותחים תקיה חדשה אפשר לקרוא לה למשל תקיה משותפת
    ניכנסים למאפיינים שלה ובלשונית שיתוף ניכנסים לשיתוף מתקדם
    ושם צריך לסמן את זה:
    0657be9a-497b-48c2-ad5e-ba359f2f5489-image.png
    ובנוסף
    ב68d60536-8e2a-4ae8-9214-848a28c51cb5-image.png
    לעשות הוספה ולהוסיף את זה:

    authenticated user
    

    ולאפשר לזה הרשאות של שליטה מלאה
    (אפשר גם פשוט לעשות את מה שכבר כתוב שם: Everyone על שליטה מלאה
    אבל הבנתי שהאפשרות הראשונה זה עדיף, כנראה יותר מאובטח
    מי שעושה לו בעיות הראשון אז שינסה Everyone)
    לאחר שעשינו את זה בלשונית שיתוף של התקיה נקבל נתיב ברשת
    7660afb3-ff78-477c-8f7c-a290bf236145-image.png
    אותו נעתיק ונלך למחשב השני שבו אנחנו רוצים להתחבר לתקיה ברשת
    ניצור בשולחן העבודה קיצור דרך
    bf9bc2ca-eec5-44bf-804b-c25e5c76ebc4-image.png
    ובו נכניס את הנתיב רשת של התקיה המשותפת נקרא לה בשם שאנחנו רוצים
    (במקרה שלמרות הכל לא מצליחים לגשת לתקיה, יש לעשות מאפיינים על התקיה, ובלשונית אבטחה לתת גישה לEveryone)
    וזהו יש לנו תקיה שבקלות ניתן לשתף דרכה קבצים בין המחשבים.


    קרדיט.
  • ShlomoS Shlomo העביר נושא זה מ-מחשבים וטכנולוגיה ב-
  • ShlomoS Shlomo התייחס לנושא זה ב

מדריכים מומלצים נוספים
  • 1 הצבעות
    1 פוסטים
    3k צפיות
    ShlomoS
    MadrichimTipבמדריך זה יוסבר כיצד ניתן להעביר קבצים מהמחשב עצמו, לתוך מערכת הפעלה שמותקנת על מכונה וירטואלית VMware Workstation Pro. שימו לב! בהתקנת מערכת הפעלה וינדוס בהתקנה אוטומטית של ה-VM (כלומר שבוחרים הגדרות בעת טעינת קובץ ה-ISO, והתוכנה מתקינה בעצמה את מערכת ההפעלה, כולל בחירת הגדרות שפה, שם משתמש וסיסמה לפי מה שבחרתם מראש, ללא צורך בהתקנה ידנית כמו בהתקנה רגילה על מחשב), התוכנה מתקינה מראש את הכלים הנחוצים. אבל אם אתם לא מצליחים לעשות העתק הדבק או לגרור קבצים למכונה, פעלו לפי המדריך. שיטה ראשונה - התקנת הכלים של VM (ההוראות הבאות הן עבור וינדוס על VMware, עבור לינוקס ראו כאן או כאן) לאחר יצירת המכונה והתקנת מערכת ההפעלה, ברשימת המכונות המותקנות בצד שמאל של התוכנה, כנסו למכונה הרצויה: [image: bdfsrrzrdikmksndamiv.png] והפעילו אותה: ואז לחצו על שם המכונה בתפריט בצד שמאל עם קליק ימני בעכבר. ייפתח כזה תפריט, בחרו באפשרות המסומנת: [image: bfwobzu0dgtuk3p6ntcs.png] מייד תופיע שורה כזאת מתחת המכונה: [image: knzyo0vnjokmucrzhlvb.png] כעת כנסו בתוך המערכת הפעלה שמותקנת במכונה ל"מחשב זה", יופיע לכם כונן כזה: [image: xzpm9h2tetakvrqvpz5f.png] כנסו אליו ואשרו את התקנת הכלים: [image: yxpw9pqoi1purvbsmkil.png] ייפתח אשף התקנה, לחצו "Next" ובסוף "install": [image: ck3iizspbbsgthgkqwff.png] בסיום ההתקנה, התוכנה תציע לכם להפעיל את המחשב מחדש, כדי שהכלים יעבדו. ניתן לבחור "כן" והמכונה תופעל מחדש מיידית, אן לבחור "לא" ולהפעיל אותה מחדש בעצמינו מאוחר יותר. [image: oupwxqitv3x8e3z1fegl.png] לאחר ההפעלה מחדש תוכלו לעשות העתק-הדבק או לגרור קובץ מהמחשב למכונה, וגם כל מיני באגים בתצוגה אמורים להסתדר. שיטה שניה - תיקיה שיתופית שיטה נוספת, היא העברת הקבצים דרך תקיה שיתופית. אפשר לעשות זאת על ידי תקיה משותפת ברשת הביתית, ופשוט להעתיק מהמחשב לתקיה, ומהתקיה למכונה, או על ידי יצירת מעין תקיה שיתופית בין המכונה למחשב, בהגדרות המכונה. כדי לעשות זאת דרך הגדרות המכונה, כנסו להגדרות המכונה הרצויה, ועברו ללשונית הימנית של ההגדרות: [image: mr28x1ztu1bzgi8rj8vo.png] ופעלו לפי סדר המספרים בתמונה הבאה: [image: h9pwibasnwrkv6efmpeq.png] בחלון שייפתח לחצו על "Next": [image: sfrm5og1mjn6rqkie0cx.png] בחלון הבא פעלו לפי ההסבר המובא בתמונה הבאה, כל הסבר מסומן עם חץ לכפתור שעליו הוא מדבר: [image: brkpzy7ncjiqahfpiuwf.png] ואז לחצו שוב על "Next": [image: worw7te79cposlbo0msy.png] ולסיום: [image: oo2zoqn0bwkcmwpbwve5.png] ההסבר ליצירת תיקיה שיתופית דרך התוכנה לקוח מכאן. באם לא הצלחתם בעזרת 2 הדרכים שלעיל, לדוגמה במערכת הפעלה ישנה ולא נפוצה שאין לה דרייברים, וכדומה, תוכלו לנסות את הדרך שמובאת כאן.
  • 1 הצבעות
    1 פוסטים
    3k צפיות
    ShlomoS
    MadrichimTipאת תוכנת המפות המובנית ניתן להוריד (אם היא לא קיימת) מכאן. יש להוריד את המפות שרוצים במחשב שמחובר לאינטרנט (הגדרות>הורד מפות לא מקוונות) כנס למיקום c:\programdata\microsoft [מי שלא מוצא את התיקיה שיבחר באפשרויות תצוגה, הצג קבצים מוסתרים, בוינדוס 10 עושים את זה בלשונית תצוגה, מסמנים V על קבצים מוסתרים] העתק את כל תיקיית MapData לכונן נשלף כנס למחשב המנותק בחשבון מנהל הכנס את הכונן הנשלף למחשב המנותק מאינטרנט חשוב: יש להיכנס לתיקיית c:\programdata\microsoft\MapData במחשב המנותק, ולאשר קבלת הרשאות לתיקיה המבוקשת. אם יש תיקיות בתוך התיקיה יש להיכנס גם לתיקיות ההן כדי לקבל הרשאות, או להשתמש בכלי הזה כדי לקבל הרשאות על התקיה וכל תקיות המשנה שלה. העתק את כל תיקיית MapData לתוך תיקיית c:\programdata\microsoft לחץ אישור כשהמחשב מבקש להעתיק קבצי מערכת. וזהו יש לכם את כל המפות שהעתקתם אם זה עדיין לא הצליח יש לגשת עוד פעם למיקום c:\programdata\microsoft\MapData ולהיכנס לתיקיית mapscache שנמצאת במיקום הנ"ל ולאשר קבלת הרשאות (אפשר להיעזר בהענקת ההרשאות בכלי הזה), ואז להעתיק עוד פעם את תיקיית MapData לתוך תיקיית c:\programdata\microsoft קרדיט.
  • 1 הצבעות
    1 פוסטים
    747 צפיות
    ShlomoS
    המדריך משתמש לצורך ההדגמה בתוכנה IObit uninstaller, אבל ניתן לעשות זאת על איזה קבצים שרוצים. מתקינים את תוכנת WinRAR מכאן: https://www.rarlab.com/download.htm או את התוכנה בגרסת עברית מלאה מכאן: https://www.rarlab.com/rar/winrar-x64-611he.exe כעת יוצרים ארכיון עם הקבצים שברצונך לחלץ באופן אוטומטי, ונכנסים לארכיון: [image: kct0ezs7fcoxe52okwvy.png] כעת לוחצים על "חילוץ-עצמי" ונפתח חלון כזה: [image: e4vhrjqixue9fyveoxu5.png] לוחצים על "אפשרויות חילוץ-עצמי מתקדמות..." ונפתח חלון כזה: [image: sa6dkyafzm62tqfla0wx.png] ב"נתיב לחילוץ" כותבים את הנתיב אליו זה יחולץ ניתן לכתוב רק שם של תיקייה ולהגדיר שיחולץ בתיקיית התוכנות Program Files או בתיקייה בה נמצא הקובץ שתיצור. כשאני רוצה להגדיר שזה יחולץ לשולחן העבודה אני מכניס את הנתיב הבא: C:\USERS\%USERNAME%\Desktop\ כל זה כשאתה רוצה שזה יחולץ לתיקיה ספציפית אך אם אתה רוצה שיעבוד דרך תיקייה זמנית (temp) תעבור ללשונית "מצבים": [image: bgiox116k0yft4assufj.png] סמן הריבוע לחילוץ לתיקייה זמנית. תוכל להוסיף שאלה וכותרת. תוכל לבחור אם להציג את התקדמות החילוץ או להסתיר. בחירה ב"הצג הכל" תתן אפשרות להתחלת תהליך החילוץ ולשינוי היעד. בלשונית "תצורה" תוכל לגרום להפעלה אוטומטית של קובץ מתוך הארכיון כדלהלן: [image: qkiivgcbyf91eft3na4c.png] תוכל להשתמש ב"המתן וחזור לקוד יציאה" אם אתה רוצה להפעיל כמה קבצים אחד אחרי השני. ראה כאן את רשימת הקודים (קוד 0 הוא למעבר לאחר שהפעולה הושלמה, כלומר אם תכתוב 0 הקבצים יפעלו אחד אחרי השני, כלומר עם סגירת קובץ אחד יופעל קובץ שני). בלשונית הבאה תוכל להוסיף קיצורי דרך, כל שעליך לעשות הוא ללחוץ על "הוסף קיצור דרך..." ולבחור היכן ימוקם הקיצור דרך שולחן העבודה/תפריט ההתחל/תפריט קליק-ימני): [image: gmegow7opftk7oo4tvrq.png] כעת הכנס ב"שם קובץ מקור" את שם הקובץ מתוך הארכיון לו אתה רוצה ליצור קיצור דרך, תוכל להוסיף תיאור שיופיע במעבר הסמן ובמאפייני הקיצור: [image: q1batvldyeogvcxburdw.png] כעת תוכל להגדיר את אופן חילוץ הקבצים: [image: zkx8gqrezr4hjolo0wof.png] ב"מלל וצלמית" הכנס סמל ותמונה של סמל הקובץ שתיצור. ב"רישיון" הכנס פרטי רישיון (כגון זכויות יוצרים) אם ברצונך שפרטים אלו יופיעו בשלבי החילוץ. לאחר האישור קובץ exe לחילוץ עצמי יווצר במיקום הארכיון. אם רוצים שהתוכנה תרוץ בצורה שקטה לגמרי (בלי חלון של מחלץ קבצים זמניים) תעבירו מה שכתוב כאן: [image: ro1ioiuzuipzl5z1apij.png] לכאן: [image: irkzjaoyanq0rl4weeh4.png] (זה תופס בדיוק אותו גודל.) קרדיט ל@יוסי-מחשבים ו@aaa כאן.
  • 0 הצבעות
    2 פוסטים
    5k צפיות
    ShlomoS
    ניתן ליצור קבצי הקראה קולית גם בצורה מקוונת וחינמית, באתר הבא: https://ttsfree.com