יצירת סימניה קבועה לחשבון Gmail מסוים, שלא תלויה בסדר החיבור של החשבונות

  • מנהל האתר

    טריק קטן ושימושי לאלה שמחובר להם כמה חשבונות גוגל בדפדפן, לדוגמה מייל פרטי וחשבון המייל של העבודה.
    נהוג לעשות סימניות כדי לגשת כל פעם לחשבון הנכון, הבעיה שזה תלוי בסדר חיבור החשבונות,
    כלומר אם הסימניות יהיו כך:

    • סימניה בשם "מייל פרטי" - תפנה לכתובת https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox
    • סימניה בשם "מייל עבודה" - תפנה לכתובת https://mail.google.com/mail/u/1/#inbox

    ברגע שמתנתקים החשבונות בדפדפן (בטעות או בכוונה, כידוע אי אפשר לנתק חשבון אחד, אלא רק כולם בבת אחת), חייבים להקפיד לחבר אותם בסדר הנכון - בדוגמה הנ"ל קודם המייל הפרטי ואח"כ של העבודה, אחרת הסימניה של הפרטי תפנה לעבודה ולהיפך.

    הפתרון:
    במקום לכתוב מספר חשבון מחובר, פשוט כותבים את כתובת החשבון,
    כלומר אם לדוגמה המייל שלכם הוא yossi567@gmail.com, תיצרו סימניה ובכתובת תכניסו לינק כזה:

    https://mail.google.com/mail/u/yossi567@gmail.com/#inbox
    

    וכך הקישור יעבוד תמיד, ולא יהיה תלוי בסדר החיבור (כמובן שחובה שהחשבון יהיה מחובר כבר, אבל לא משנה הסדר).


    לינק ישיר + התחברות במידת הצורך

    אופציה נוספת היא ליצור קישור כזה:

    https://accounts.google.com/AccountChooser?Email=yossi567@gmail.com&continue=https://mail.google.com
    

    היתרון: אם החשבון לא מחובר, יעביר להתחברות ואז חזרה ישירות למייל. שימושי בפרט למי שמתנתק מהמייל כל פעם בגמר השימוש.


מדריכים מומלצים נוספים
  • 1 הצבעות
    1 פוסטים
    2k צפיות
    ShlomoS
    MadrichimTipבמדריך זה יוסבר כיצד ניתן להעביר קבצים מהמחשב עצמו, לתוך מערכת הפעלה שמותקנת על מכונה וירטואלית VMware Workstation Pro. שימו לב! בהתקנת מערכת הפעלה וינדוס בהתקנה אוטומטית של ה-VM (כלומר שבוחרים הגדרות בעת טעינת קובץ ה-ISO, והתוכנה מתקינה בעצמה את מערכת ההפעלה, כולל בחירת הגדרות שפה, שם משתמש וסיסמה לפי מה שבחרתם מראש, ללא צורך בהתקנה ידנית כמו בהתקנה רגילה על מחשב), התוכנה מתקינה מראש את הכלים הנחוצים. אבל אם אתם לא מצליחים לעשות העתק הדבק או לגרור קבצים למכונה, פעלו לפי המדריך. שיטה ראשונה - התקנת הכלים של VM (ההוראות הבאות הן עבור וינדוס על VMware, עבור לינוקס ראו כאן או כאן) לאחר יצירת המכונה והתקנת מערכת ההפעלה, ברשימת המכונות המותקנות בצד שמאל של התוכנה, כנסו למכונה הרצויה: [image: bdfsrrzrdikmksndamiv.png] והפעילו אותה: ואז לחצו על שם המכונה בתפריט בצד שמאל עם קליק ימני בעכבר. ייפתח כזה תפריט, בחרו באפשרות המסומנת: [image: bfwobzu0dgtuk3p6ntcs.png] מייד תופיע שורה כזאת מתחת המכונה: [image: knzyo0vnjokmucrzhlvb.png] כעת כנסו בתוך המערכת הפעלה שמותקנת במכונה ל"מחשב זה", יופיע לכם כונן כזה: [image: xzpm9h2tetakvrqvpz5f.png] כנסו אליו ואשרו את התקנת הכלים: [image: yxpw9pqoi1purvbsmkil.png] ייפתח אשף התקנה, לחצו "Next" ובסוף "install": [image: ck3iizspbbsgthgkqwff.png] בסיום ההתקנה, התוכנה תציע לכם להפעיל את המחשב מחדש, כדי שהכלים יעבדו. ניתן לבחור "כן" והמכונה תופעל מחדש מיידית, אן לבחור "לא" ולהפעיל אותה מחדש בעצמינו מאוחר יותר. [image: oupwxqitv3x8e3z1fegl.png] לאחר ההפעלה מחדש תוכלו לעשות העתק-הדבק או לגרור קובץ מהמחשב למכונה, וגם כל מיני באגים בתצוגה אמורים להסתדר. שיטה שניה - תיקיה שיתופית שיטה נוספת, היא העברת הקבצים דרך תקיה שיתופית. אפשר לעשות זאת על ידי תקיה משותפת ברשת הביתית, ופשוט להעתיק מהמחשב לתקיה, ומהתקיה למכונה, או על ידי יצירת מעין תקיה שיתופית בין המכונה למחשב, בהגדרות המכונה. כדי לעשות זאת דרך הגדרות המכונה, כנסו להגדרות המכונה הרצויה, ועברו ללשונית הימנית של ההגדרות: [image: mr28x1ztu1bzgi8rj8vo.png] ופעלו לפי סדר המספרים בתמונה הבאה: [image: h9pwibasnwrkv6efmpeq.png] בחלון שייפתח לחצו על "Next": [image: sfrm5og1mjn6rqkie0cx.png] בחלון הבא פעלו לפי ההסבר המובא בתמונה הבאה, כל הסבר מסומן עם חץ לכפתור שעליו הוא מדבר: [image: brkpzy7ncjiqahfpiuwf.png] ואז לחצו שוב על "Next": [image: worw7te79cposlbo0msy.png] ולסיום: [image: oo2zoqn0bwkcmwpbwve5.png] ההסבר ליצירת תיקיה שיתופית דרך התוכנה לקוח מכאן. באם לא הצלחתם בעזרת 2 הדרכים שלעיל, לדוגמה במערכת הפעלה ישנה ולא נפוצה שאין לה דרייברים, וכדומה, תוכלו לנסות את הדרך שמובאת כאן.
  • 1 הצבעות
    1 פוסטים
    927 צפיות
    ShlomoS
    מכירים את זה שאתם רוצים למחוק או לגזור תיקיה במחשב או בדיסק הנשלף שלכם, והמחשב כותב לכם שאתם צריכים הרשאת ניהול בכדי למחוק או לגזור את התיקייה? דבר זה קורה בגלל שבהגדרות התיקייה מוגדרים רק משתמשים מסויימים כמנהלים על התוכן, ועל כן אתם צריכים לאשר שאתם המנהלים של התיקייה, אפשר לשנות את ההגדרות הללו עם המאפיינים של התיקייה בלשונית אבטחה, אך כשזה מגיע לעשרות או מאות תיקיות כאלה, זה עלול לקחת זמן מה, וזה חוץ מהפעולות שדורשות ידע... אחרי ההתקנה תלחצו לחצן ימני על כל תיקייה שתרצו, ותלחצו על האופציה החדשה שנוספה - "Take ownership": [image: trzxlhb3edzfpdplfuvy.png] יפתחו ויסגרו מספר חלונות שחורים של שורת הפקודה (לפי כמות הקבצים שעליהם לקחתם בעלות), כאלה בערך: [image: pv0wpckvyqfah8cswigy.jpg] ובסיום הפעולה יהיה לכם הרשאות מלאות על התקיה. הורדות: הוספת כפתור "Take Ownership" בתפריט קליק ימני הרגיל: Add_Take_Ownership_to_context_menu.reg הוספת הכפתור רק לתפריט המורחב - שמוצג בלחיצה על שיפט+מקש ימני: Add_Shift+Right-Click_Take_Ownership_with_Pause_to_context_menu.reg הורידו את הגרסה הרצויה, הפעילו את הקובץ, ואשרו. התחרטתם? הכפתור מפריע לכם? רציתם רק לקבל הרשאה על קובץ ספציפי ולא מעוניינים בכפתור באופן קבוע? הורידו את הקובץ הבא: Remove_Take_Ownership_from_context_menu.reg הפעילו ואשרו, והכפתור יוסר. קרדיט; קרדיט על חלק מהניסוח.
  • 1 הצבעות
    1 פוסטים
    6k צפיות
    ShlomoS
    מחקת בטעות מייל חשוב ורוקנת את האשפה? יש אפשרות לשחזר מיילים שנמחקו מהאשפה! הכלי לשחזור הודעות ב-Gmail משחזר את כל המיילים שנמחקו - חודש אחורה: https://support.google.com/mail/workflow/9317561
  • 0 הצבעות
    1 פוסטים
    532 צפיות
    ShlomoS
    MadrichimTipשימו לב! באם עורכים נושא של מייל כשגוף המייל מכיל תווים בעברית, כל התווים שבעברית יהפכו לסימני שאלה! התוסף: https://chrome.google.com/webstore/detail/rename-email-subject-by-c/miepnlkmnjdfcnkplikgackpobfmaifb מדריך שנכתב באנגלית על אופן השימוש בתוסף: https://support.cloudhq.net/how-to-rename-email-subject-in-gmail סרטון "הדרכה+המחשה" בעברית על אופן השימוש: סרטון המחשה (באנגלית): סרטון המחשה (באנגלית): קרדיט.