בדיקה, כיבוי והפעלה למצב Trim בכונני SSD

הועבר מדריכי מחשבים (כללי)
1 1 1.0k 1
  • מנהל האתר

    הסבר כללי

    כונני SSD מציעים תמיכת פקודת TRIM, אשר מופעלת כברירת מחדל ב- Windows 7, שנועד לשמור על הביצועים של ה-SSD ברמה אופטימלית במשך חיי הכונן. פקודת ה Trim מאפשרת למערכת הפעלה להודיע לSSD על בלוקים של נתונים שכבר לא בשימוש וניתן להפלט פנימית על ידי SSD על מנת להבטיח שפעולות כתיבה מאוחרות יותר יבוצעו במלוא המהירות. מאז בלוק הזיכרון חייב להימחק לפני שניתן יהיה לתכנת אותו מחדש, TRIM משפר את ביצועים על ידי מחיקת בלוקים פעילה המכילים נתונים לא חוקיים (זבל), המאפשר לSSD לכתוב נתונים חדשים מבלי לבצע פקודת מחיקה. בנוסף, הSSD יכול לנהל ביעילות את כל הרווחים (מקור).

    בקצרה, זה מוחק לצמיתות את כל המקום הפנוי בדיסק קשיח.

    לכאורה אין עניין להפעיל את המצב, מלבד מי שמעוניין שלא יוכלו לשחזר את המידע שלו, אם כי לצורך כך יש תוכנות שמוחקות וכותבות שוב ושוב כדי למנוע שחזור.

    ישנה אפשרות לכבות את מצב trim בכוננים מסוג SSD בלבד ולא בכונן קשיח מסוג HDD, וזאת משום שבשונה מ-SSD שבו ההגדרה היא על ידי המערכת הפעלה, בכונן קשיח זה פנימי בתוך הדיסק ולכן למשתמש הפשוט אין אפשרות לשנות את זה.

    הסקריפטים עצמם

    • בדיקת מצב קיים:
      להריץ בשורת הפקודה (CMD):
    fsutil behavior query DisableDeleteNotify
    @pause>nul
    

    או להפעיל את הקובץ הבא: בדיקת TRIM - אפס פירושו מופעל, 1 פירושו כבוי.bat

    • שינוי מצב: (חובה להפעיל כמנהל כדי שהסקריפט יעבוד.)
      • ביטול מצב TRIM:
        להריץ ב-CMD כמנהל:
    @echo off
    fsutil behavior set DisableDeleteNotify 1
    fsutil behavior set disabledeletenotify ReFS 1
    
    echo Check if the result is 1
    fsutil behavior query DisableDeleteNotify
    @pause>nul
    

    או להריץ את הקובץ הבא: ביטול trim.bat

      • הפעלת מצב TRIM:
        להריץ ב-CMD כמנהל:
    @echo off
    fsutil behavior set DisableDeleteNotify 0
    fsutil behavior set disabledeletenotify ReFS 0
    
    echo Check if the result is 0
    fsutil behavior query DisableDeleteNotify
    @pause>nul
    

    או להריץ את הקובץ הבא: הפעלת-trim.bat


    קרדיט ל@משחזר-מידע על ההסבר והסקריפטים.

  • ShlomoS Shlomo העביר נושא זה מ-מחשבים וטכנולוגיה ב-

מדריכים מומלצים נוספים
  • 1 הצבעות
    1 פוסטים
    504 צפיות
    ShlomoS
    טריק קטן ושימושי לאלה שמחובר להם כמה חשבונות גוגל בדפדפן, לדוגמה מייל פרטי וחשבון המייל של העבודה. נהוג לעשות סימניות כדי לגשת כל פעם לחשבון הנכון, הבעיה שזה תלוי בסדר חיבור החשבונות, כלומר אם הסימניות יהיו כך: סימניה בשם "מייל פרטי" - תפנה לכתובת https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox סימניה בשם "מייל עבודה" - תפנה לכתובת https://mail.google.com/mail/u/1/#inbox ברגע שמתנתקים החשבונות בדפדפן (בטעות או בכוונה, כידוע אי אפשר לנתק חשבון אחד, אלא רק כולם בבת אחת), חייבים להקפיד לחבר אותם בסדר הנכון - בדוגמה הנ"ל קודם המייל הפרטי ואח"כ של העבודה, אחרת הסימניה של הפרטי תפנה לעבודה ולהיפך. הפתרון: במקום לכתוב מספר חשבון מחובר, פשוט כותבים את כתובת החשבון, כלומר אם לדוגמה המייל שלכם הוא yossi567@gmail.com, תיצרו סימניה ובכתובת תכניסו לינק כזה: https://mail.google.com/mail/u/yossi567@gmail.com/#inbox וכך הקישור יעבוד תמיד, ולא יהיה תלוי בסדר החיבור (כמובן שחובה שהחשבון יהיה מחובר כבר, אבל לא משנה הסדר). לינק ישיר + התחברות במידת הצורך אופציה נוספת היא ליצור קישור כזה: https://accounts.google.com/AccountChooser?Email=yossi567@gmail.com&continue=https://mail.google.com היתרון: אם החשבון לא מחובר, יעביר להתחברות ואז חזרה ישירות למייל. שימושי בפרט למי שמתנתק מהמייל כל פעם בגמר השימוש.
  • 1 הצבעות
    3 פוסטים
    14k צפיות
    ShlomoS
    אופציה נוספת: https://apps.microsoft.com/store/detail/apk-installers/9P2JFQ43FPPG
  • 1 הצבעות
    1 פוסטים
    3k צפיות
    ShlomoS
    MadrichimTipבמדריך זה יוסבר כיצד ניתן להעביר קבצים מהמחשב עצמו, לתוך מערכת הפעלה שמותקנת על מכונה וירטואלית VMware Workstation Pro. שימו לב! בהתקנת מערכת הפעלה וינדוס בהתקנה אוטומטית של ה-VM (כלומר שבוחרים הגדרות בעת טעינת קובץ ה-ISO, והתוכנה מתקינה בעצמה את מערכת ההפעלה, כולל בחירת הגדרות שפה, שם משתמש וסיסמה לפי מה שבחרתם מראש, ללא צורך בהתקנה ידנית כמו בהתקנה רגילה על מחשב), התוכנה מתקינה מראש את הכלים הנחוצים. אבל אם אתם לא מצליחים לעשות העתק הדבק או לגרור קבצים למכונה, פעלו לפי המדריך. שיטה ראשונה - התקנת הכלים של VM (ההוראות הבאות הן עבור וינדוס על VMware, עבור לינוקס ראו כאן או כאן) לאחר יצירת המכונה והתקנת מערכת ההפעלה, ברשימת המכונות המותקנות בצד שמאל של התוכנה, כנסו למכונה הרצויה: [image: bdfsrrzrdikmksndamiv.png] והפעילו אותה: ואז לחצו על שם המכונה בתפריט בצד שמאל עם קליק ימני בעכבר. ייפתח כזה תפריט, בחרו באפשרות המסומנת: [image: bfwobzu0dgtuk3p6ntcs.png] מייד תופיע שורה כזאת מתחת המכונה: [image: knzyo0vnjokmucrzhlvb.png] כעת כנסו בתוך המערכת הפעלה שמותקנת במכונה ל"מחשב זה", יופיע לכם כונן כזה: [image: xzpm9h2tetakvrqvpz5f.png] כנסו אליו ואשרו את התקנת הכלים: [image: yxpw9pqoi1purvbsmkil.png] ייפתח אשף התקנה, לחצו "Next" ובסוף "install": [image: ck3iizspbbsgthgkqwff.png] בסיום ההתקנה, התוכנה תציע לכם להפעיל את המחשב מחדש, כדי שהכלים יעבדו. ניתן לבחור "כן" והמכונה תופעל מחדש מיידית, אן לבחור "לא" ולהפעיל אותה מחדש בעצמינו מאוחר יותר. [image: oupwxqitv3x8e3z1fegl.png] לאחר ההפעלה מחדש תוכלו לעשות העתק-הדבק או לגרור קובץ מהמחשב למכונה, וגם כל מיני באגים בתצוגה אמורים להסתדר. שיטה שניה - תיקיה שיתופית שיטה נוספת, היא העברת הקבצים דרך תקיה שיתופית. אפשר לעשות זאת על ידי תקיה משותפת ברשת הביתית, ופשוט להעתיק מהמחשב לתקיה, ומהתקיה למכונה, או על ידי יצירת מעין תקיה שיתופית בין המכונה למחשב, בהגדרות המכונה. כדי לעשות זאת דרך הגדרות המכונה, כנסו להגדרות המכונה הרצויה, ועברו ללשונית הימנית של ההגדרות: [image: mr28x1ztu1bzgi8rj8vo.png] ופעלו לפי סדר המספרים בתמונה הבאה: [image: h9pwibasnwrkv6efmpeq.png] בחלון שייפתח לחצו על "Next": [image: sfrm5og1mjn6rqkie0cx.png] בחלון הבא פעלו לפי ההסבר המובא בתמונה הבאה, כל הסבר מסומן עם חץ לכפתור שעליו הוא מדבר: [image: brkpzy7ncjiqahfpiuwf.png] ואז לחצו שוב על "Next": [image: worw7te79cposlbo0msy.png] ולסיום: [image: oo2zoqn0bwkcmwpbwve5.png] ההסבר ליצירת תיקיה שיתופית דרך התוכנה לקוח מכאן. באם לא הצלחתם בעזרת 2 הדרכים שלעיל, לדוגמה במערכת הפעלה ישנה ולא נפוצה שאין לה דרייברים, וכדומה, תוכלו לנסות את הדרך שמובאת כאן.
  • 1 הצבעות
    1 פוסטים
    740 צפיות
    ShlomoS
    סקריפט נחמד להוספת האפשרויות לכיבוי, הפעלה מחדש, מצב שינה ונעילה, בלחיצה ימינית על העכבר בשולחן עבודה. כיבוי.reg דוגמה: [image: czmoc6igtnlnckvphxkg.png] לביטול ההוספה הריצו את הקובץ הבא: כיבוי הוספת לחצנים מעודכן.bat או הריצו את הפקודות הבאות ב-CMD (שורת הפקודה) - [חובה להפעיל את שורת הפקודה כמנהל!]: REG DELETE "HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\נעל את המחשב" /f REG DELETE "HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\מצב שינה" /f REG DELETE "HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\הפעל שוב" /f REG DELETE "HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\כיבוי המחשב" /f REG DELETE "HKEY_CLASSES_ROOT\DesktopBackground\Shell\יציאה מהחשבון" /f להוספה של אחד או יותר מהלחצנים לתפריט הריצו את הקובץ הרצוי מהרשימה הבאה: נעל את המחשב.reg כיבוי המחשב.reg הפעל שוב.reg מצב שינה.reg יציאה מהחשבון.reg כל הקבצים להורדה מהדרייב: https://drive.google.com/drive/folders/13n-yToyLr567Bz7RxMgre4FHlKMvDWJ9?usp=sharing קרדיט ל@אלישי ו@בערל כאן.